* POST POST LAIN *

Thursday, December 3, 2009

..: AiDiLaDhA 2009 :..

raye korban mengingatkan kite pd pengorbanan besar Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail..tu la ujian ALLAH tuk hamba-NYA..ala..t'lmbt lak aku msuk cite tuk ari raye korban ni...mklum la byk len nak didahulukan...
Tarikh : 27hb November 2009
Tempat : Masjid Teluk Raja Bayang
tiap2 thn mst g tgk org jlnkan ibadah korban..tahun ni korban 8 ekor kebau n 6 ekor lembu (rase aku toi la jmlah ni...hehe)
haa...ayah den dah asah parang tu...lembu tu pon dah 'daring' je kat ayah aku...mcm tau2 je org ni yg akan jlnkan korban atas dia nti..ayah aku ke sana ke mari x pakai kasut...ish3..ayah2..

sesi 'pose' pun kat p'karangan blkg masjid je..(nor..pakai tumit tinggi pun ttp dirimu rendah..hahah...jgn mare ye adikku)

aku kat mana2 pon sempat nak 'posing'...heheh
sempat gak aku pgl ayah tuk amik gmbo same2..wlupon ayah bz sgt aritu..tp adik2 ku yg 2org lg x kelihatan..d manakah mrk??terselit dlm kesesakan org rmi..tp x ksh la, jnj dpt gmbr ngan ayh suda wat kan aku gumbira..
eh..eh..pic nih baru ade aku...ptt la tgk kat atas td xde...heheh...t'senyum lbh lak aku..
ni lak pic ngan k.cik..kakak yg msh kekalkan title 'ADIK' tuk diriku...wlupon bwh aku ade 4 lg adik..nmpknya aku da makin 'matured'..hahaha..nape aku ckp camtu ek??sbb org da mula ckp aku ni kakak pd kakak aku sndri...huhu...pdhal aku adik...


tp dlm b'sederhana dlm kemeriahan aidiadha..ade gak yg t'paksa aku korbankan..mgkn inilah pengorbanan bg dri aku sndri..sgguh pun sedih tp aku redha...aku aggp ianya sbg 1 p'jlnn idup



2 comments:

  1. bkn 10 lembu..4 kerbau ke?hehehe
    pengorbanan yg akn mendtgkn hikmah ifa..xpe..sabar byk2 tau..

    ReplyDelete
  2. ifa slh kire la tu..hehe..pengorbanan sblm b'temu kebhgiaan...huhu..sadisnye..thanks oya

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Tinggalkan komen korang kat sini ye
Mekasih..!!