* POST POST LAIN *

Thursday, March 21, 2013

.::. Apa Laa Nasib Sis Hari Ni .::.

Assalamualaikum..

korang ape kabar hari ni..??hope korang smua sihat la yee..sis gak yg kureng ckit arini..tp bkn mental sis yg x sihat..fizikal yg x bape ok arini..
story cam gini..xyah kasi suspen sgt la ye.. :)
mcm biase sis siap2 nak g keje pg td.. pas dah siap tu kuar la dr umah pun cam biase..mmg xde rase x sedap hati ke apa..smuanya biase.. (byk sgt biasenya..huhu)
korang nak tau x, mmg malang btul la nasib sis arini.. hadoiiii smpi skang trase sakit + kebasnya
meh sis cite apa yg jd.. masa sis kuar dr umah nak ke tmpt keje, selang 2buah umah je dr umah sis..sis kene kejar ngan kera.. sis mmg x perasan kera tu ade kat situ.. apalg sis pon lari x cukup tanah smbil jerit minta tlg..tp nasib sis mmg ditakdirkan malang xde org yg dgr jeritan sis.. famili sis sndri pon x dgr..pdhal dah nak trkeluar anak tekak dah jerit.. korang bygkan sis ngan ayu berbaju kurung batik rini lari..mau x buruk gayanya.. tp nak wat cane kan??
akhirnya rezeki kera tu la pg td..dia dpt sambar kaki kiri sis.. dlm keadaan kalut tu nasib baik bleh berfikir, sis angkat kaki kanan tendang monyet tu..dlm keadaan sakit sis lari gak bla nmpk dia bgun dan kejar sis balik.. nasib baik la ada makcik tu dgr gak sis jerit akhirnya.. dia la yg tlg hambat kera tu..dlm sakit2 tu sis terus gak g keje lpas makcik tu bg minyak n rehat jap kat situ.. 
smpi tmpat keje sis call penyelia minta izin nak ke klinik..kene la cucuk (x sakit cuma kebas + lenguh sebelah bahu)..pastu kene mkn ubat sbb masih ada kesan darah..doc tkut kuman dah merebak..
doc bg sis rehat smpi ptg.. after lunch msuk keje blk.. doc kata tkut kesan cucuk bg effect..
apala salahnya bg MC terus..huhu

OK, abis dah story.. kwsan umah sis mmg byk kera turun dr bukit.. sblm ni xpenah smpi nak kejar2 org..sis la sejarah pertama kene.. apapun sis syukur sgt sbb trselamat dr ancaman yg lbh teruk..

7 comments:

  1. sian awk, jhat tol kera tu lahh..tapi kan, nak gelak pun ade bila imagine lari pakai baju kurung..pe pun pasni kne aty2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe sis..mmg buruk klu brlari pakai bju kurung..mekasih ye :D

      Delete
  2. sabar ye, pdan muka monyet tu kena tendang hehehe

    ReplyDelete
  3. ish.. bahaya sbnrnya monyet liar ni.. mmg mcm lucu jea ceritanya tp ada mkcik sedara teman kena gigit sapai berdarah n berjahit kat belakang.. eee.. seramm..

    done seinggah n komen.. jom join.. http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/malaysias-next-top-lucky-blogger-by-mak.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..igt blik mmg lawak.. alhamdulillah sy x mcm makcik yg awk cite ni

      Delete
  4. sis, semoga cepat sembuh ehh kaki tu..
    mungkin monyet tu minat kat sis kot..hehehe xD

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Tinggalkan komen korang kat sini ye
Mekasih..!!